Pages

Saturday, May 08, 2010

˙·٠•●♥(( I ❤ u Mom)) Selamat Hari Ibu♥●•٠·˙

sempena hari ibu ni..sy nk cerita cikit ttg ibu sy..ibu sy lahir & dbesarkn d ยินดีต้อนรับสู่จังหวัดนครศรีธรรมราช..hihihi cr sendr..merupakan ank kacukan melayu+siam tp skg dah jd 100% melayu sbb da bpuluh tahun tinggal dbumi melaka..saat pkenalan ibu dgn arwah ayh bmula apabila datuk meneruskan bisnesnye ke melaka.
Pengorbanan ibu t'hadap sy mmg xdpt dgambarkn krn tlalu byk&bsr..rsnya sehingga akhir hayat sy pn sy tetap xmampu nk mblsnya..antara pengorbanan ibu yg blh buat sy tesnyum sorg2 bile ingt ialah masa sy nk mduduki peperiksaan SPM..seblm ni sy mmg liat nk bc buku tp dsbbkan SPM tinggal lg seminggu sy mulai cuak sbb byk subjek yg xcover lg. sy mula kurungkn dr dlm blk & mbuat revision sehingga bjam2. ibu mula rs xtenang tgk anknya rajin semcm..pastu dia ketuk pintu bw dtg milo..pastu ketuk lg..bw kismis,dia kata leh bg oxigen..pastu ketuk lg bw buah..pastu ketuk lg paksa sy keluar mkn..lepas mkn sy masuk blk smbung.. ibu ketuk lg suh sy keluar tgk tv..sy keluar 10minit..xdpt nk tumpu pd tv sbb kpla pk exam jer..sy masuk blk semula..ibu ketuk lg bw buah&susu kotak plak..sanggup dia p kedai sorang2 cr buah&susu kotak utk sy..ibu mula riso sbb sy dah lame dlm bilik..pastu ibu ketuk lg bilik..kali ni dia paksa sy stop bc buku,sy ckp tinggal ckit lg sy nk hbskan..pastu dia rampas buku tu..dia ckp.."dah..dah..ma xkisah nadia dpt brp pn SPM..cukup xpayah study lg..nnt leh gile bc buku byk2" hahhahaa....semenjak tu sy xpnh bc buku lebih dr 2jam sehari..
sbb ikut ckp ma..;]

Wednesday, May 05, 2010

my bFF...

no 1

nama sbnr siti salbiah...nama manja hunny..nk lg manja honeystar...kami knl ms kt U..merupakan kwn yg sangup b'korban ape sj utk sy..sy byk thutang budi kt dia..t'ingt lg semua bnda pn kami kongsi,drpd bilik sampaila air secawan..dulu,sy slalu m'alami mslh bdn cpt pnt..kalo sy pegang penyapu br nk sapu bilik,dia mesti rebut penyapu tu dr sy..kalo sy nk basuh bju..dia mesti tolong basuhkan towel utk sy sbb dia kata towel tu berat takut sy penat..kalo blk dr shoping dia mesti pegangkn plastik yg berat2..yg ringan je yg dia bg sy..mcm2 la dia dah lakukan utk sy..sbb tu kalo skg ni dia menyusahkan sy,sy xpnh kisah sbb sy taw dia lah kawan yg t'baik utk sy..lg 1 yg wat sy syg sgt kt dia ni..sbb dia PENYOKONG NO 1 sy..xkira lah bnda yg sy wat tu btl ke slh dia tetap dpihak sy...kami mmg sekepala..sy gds 1000 alasan & dia gds 1001 alasan;p..mm..tp skg dia berada jauh dgn sy..sy sgt rindukan dia & b'harap 1hari nnt dia dpt kembali bkerja d kL ni..I LOVE U SAL:)

no 2

nama sbnr XXXXX XXX, minah ni pelik sikit dia xsuka dedahkan identiti sbnr dia..jd sy cume knlkan dia sbg VEE LARA(bkn nama sbnr)..kami sama2 org mlk..satu sekolah..detik pkenalan bmula bila sy t'tarik dgn hasil lukisan dia..masa tu darjah5.sejak tu sy slalu paksa dia lukiskan utk sy sampaila form5..hihihi..t'ingt lg kalo exam pendidikan seni..dia akn lukiskan sy punya lukisan dulu sampai siap br lah dia wat dia punya..tp kesian kt dia sbb slalu xsempat hbskn lukisan dia masa dah tamat..
dsbbkan tu..sy slalu dpt A dlm lukisan dan dia xpnh dpt A..lg 1 ttg vee ni,dia suka nasihatkn sy..tp cra dia pelik..mest nk wat sy mrh dulu..agknye dia pn mmg suka gaduh ngn sy..tp sy xkisahla..kitorng mmg akn gado..tp p'cayalah nnt kitorng akn b'baik blk..bak kata pepatah air dcincang xkn putus...vee ni sgt pelik..cra dia tolong sy pn pelik & cra dia amik brt ttg sy pn pelik..tp dsbbkn dah lama bkawan sy sgt memahami dia walaupn sy slalu wt bodo jer..sj nk wat dia geram...hahaha~

no 3

nurdina najwa...mest jarang perasan nama dia kt wall sy sbb dia jarang komen fb sy..plg kuat pn dia 'like' je status2 sy tu...dia ni bzzzz la yg amat..kalah mentri.. sy pn xtaw ape yg dia bzz sgt tu sbb biz pn xda..kija pn xda...pelik2..
yg ni lg lama sy knl..sejak umur8thn lg..dia jiran sy..pastu 1sekolah..sy tua sikit dr dia jd dia anggap sy ni mcm kakak dia..kitorng pn dah mcm fmly..coz mak sy dah angap dia mcm ank sendr.. kelebihan yg ada kt dia..dia slalu mengalah ngn sy..mgkin dah angap sy ni kakak jd slalu mengalahla..lg dia slalu berada dsisi saat2 sy dlm kesedihan/kesusahan...sy syg kt dia...tp sy lbh m'anggap dia mcm adik sy sndr...:)

Tuesday, May 04, 2010

1st time..:)

hai..ni 1st time sy tulis kt blog...mest byk kekurangn..al-maklum la sy dlahirkan mmg xda bakat dlm penulisan..masa skolah dl pn penulisan xpnh dpt A..tp xpela sy nk wat blog sy ni mcm diary sy..leh tulis ikut suka..:) sy xda idea ni nk tulis ape..tp dsebabkan ramai yg duk menanya mengenai blog ni...sy btekad tulis gk tghari ni...
oklah 1st skali sy nk cite psl sy..hehehe...kalo nk bc, bc la...kalo xnk,pas bc komen la "menyampah aku bc blog ko" hahhaaha...
mengenai dr sy...nama sy fariza...tp nama kt umh sy nadia..dl mak nk letak nama sy nadia fariza tp nenek xbg sbb dia kata mcm ada 2nama..jd mak letakla nama fariza kt surat beranak..& nadia pangil kt rumah..dgn harapan org pangil sy "diaa".. sbb tula fb sy nama diaa fariza...:) tp sy xkisahla org nk pangil ape pn...sbb tu kalo tgk kt fb sy ada mcm2 nama..mmm..sy merupakan ank ke2..sy ada sorng abg..4org adik n seorng ibu yg amat dsayangi...ayh sy dah xda..br sethn sy hidup tnpa ayh..sgt rindukan dia..:'(
oklah xmo buka cite sedih...skg ni sy nk bgthu ape yg sy suka...:):):)
antara bnda yg sy suka ialah:-

1. sy suka men fb..sbb sy boring duk umh sorng2..fb lah teman sy dkala keseorngan..pastu bile kija plak sy sentiasa on fb sy..sy kena sentiasa monitor satelit & radar..utk hilangkan bosan hadap bnda tu jer..sy onla fb stp masa!

2. sy suka shopping..hehehe...standard la ni P..kalo dpt shoping ilang semua tensen;p

3. sy suka nescafe..@ sebarang jns coffee...papparich coffee & kluang coffee float plg dgemari..rs puas bile minum..!

4. sy suka mengajar..hihi...mest org ckp xda tokoh jd cikgu..tp utk pengetahuan semua sy pnh jd cikgu skolah&cikgu tuition 1thn gkla sy b'gelar cikgu..

5. sy suka math & physic..:) mmg subjek feveret..

6. sy suka b'gado ngn sarah(vee lara)..kalo 1hari xgado bkn kami lah namanyer..

7. sy suka b'gambar..hihihi...dulu sy pemalu taw nk pose dpn org tp skg pntang nmpk kamera...hahaha

8. sy suka kerja..kalo org nk bg sy kija hari2 pn sy xkisah..mgkin sbb kija sy rilex & xda org nk mrh...jd sy suka p ofis sy tu..:)

9. sy suka brg2 make up & semua jenis krim pemutih...hahaha...hmpir semua produk sy dah cube & mak slalu mbebel ckp krim sy blambak2..tp ank dia xputih2 jugak..heeeeee:D

10. sy suka music...bile sy dgr lagu sy akan m'hayati lirik n irama lagu tu...pastu akn dgr sampai bpuluh2 kali lagu yg sama sampai org yg naik keta sy rs menyampah..

oklah...sy citekan 10bnda yg sy suka jer...kalo nk senaraikan bnda yg sy suka mmg byk sgt...inilah yg mampu sy tulis buat masa skg...
thanx pd yg sudi m'baca..:)
Vrrrooooommmmmmmmm......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...