Pages

Sunday, March 31, 2013

Nasional Museum of Korea - Part 1

Selamat pagi!!! hihiihi... jam 11.00am ialah selamat pagi.. saya baru bangun tidur..

bangun-bangun gosok gigi & breakfast sambil tulis blog... hah sempoi...

pagi ni breakfast cornflakes letak madu..campur strawberi & susu segar..

bunyi macam sedap tapi serius dah muak!!! rindu kat nasi lemak, lontong & roti canai!!!

T_T

kalau cerita pasal rindu nak makan itu ini.. lambat lagi... hari-hari fikir nasi lemak..

mahu hilang fokus nak study ;p
jadi, kita cerita pasal life kat sini dulu... kenapa saya bangun lewat hari ni..

hohohoho....

ceritanya begini (Sabtu) jam 9pagi..

kawan-kawan bercadang untuk melawat National Museum of Korean..

dan..

saya tak tahu kenapa saya pun rasa excited nak pergi museum kt sini..
sedangkan museum kt Melaka last sekali 10tahun yang lalu saya p melawat..

saya xminat sejarah, apatah lagi sejarah negara orang..

lagi la saya xminat nk ambil tahu..

tapi disebabkan majoriti kawan-kawan saya nk p museum..
okey, saya setuju saja..

kitorang berkumpul kat main gate U saya..

kalau korang nampak dinding ada bunga-bunga ni.. tula pintu utama university saya..


 
perjalanan dari U kami ke museum kena tukar 2x subway..
tapi xjauh pun.. sebenarnya museum tu sebelah jer dengan Itaewon..


cuma kalau jalan kaki ke Itaewon semput cikitla..

 
dari line2 (color hijau) kami ke City Hall untuk tukar ke line1 (color biru)
 
sampai City Hall kena naik tangga & pergi ke line1 (color biru) untuk ke Ichon..


Sampai Ichon nanti pilih jer exit ke National Museum of Korea..

Sepanjang dinding menuju ke museum.. ada pameran gambar-gambar sejarah macamni


tu dia museum dah sampai... besar gedabak.. serius.. jenuh nk berjalan..
tapi kitorang xterus masuk dalam museum..

sebab kt luar museum ada tasik dan taman yang sangat cantik..

rugi kalau xambil gambar dulu!

 

 
 
kawan-kawan saya semua tinggi lebih 175cm... jadi mereka agak sukar untuk melepasi situasi ini ;p
 

 
pemandangan luar museum sangatla cantik.. nasihat saya kalau korang xminat dengan sejarah..
 
korang datang jugala.. tapi xpayah masuk.. ambil gambar kat luar museum jer ;p
 

 
kat luar museum ada banyak pagoda-pagoda ni... tapi pelik t-shirt pagoda xde jual pula kat sini ;p
 

 
kat korea ni banyak betul sungai.. mana-mana pun boleh jumpa sungai.. jernih pula tu air dia..
 

 
 
siap ada itik lagi.. orang korea ni percaya itik ni lambang cinta sejati, setia & suci blablablaa.. lagi..
bak kata kawan saya dari China.. kalau kat tempat dia, itik ni dah lama kena sembelih buat makan..
tapi kat Korea xpasti la pula diorang makan itik ke x?
 


muka saya dan itik.. sama-sama melambangkan cinta suci murni ;p
 
seperti yang telah saya katakan pemandangan luar musem sangat nyaman dan cantik..

 


 

pakai beg sandang..(beg laptop sebenarnya) dah rasa macam budak sekolah pula ;p
 
Ni kawan saya dari Brazil.. disebabkan dia amik medic.. dia pun sama lorat nak try benda alah ni..

 
 

 
Nampak x, saya tunjuk Namsan Tower.. saya nak pergi sangat ke sana.. tapi saya tunggu Mr X datang cuti sem ni.. sebab sana ada "love padlocks" punya tempat...kena p dengan pasangan kite baru best!!!
___________________________________________________________________________________
 
okeyla... saya kena stop dulu kat sini.. sebab nak p mandi & buat assignment...
 
petang or malam cikit saya sambung cerita part 2 - kisah dalam museum pula...
janganmarah yer ;p

lagi satu.. blog saya ni telah diprivatekan atas sebab-sebab keselamatan (poyo jer bunyi ;p)
 
xlarat la saya nak layan orang yang ambil gambar saya and create account facebook bukan2...
 
kawan saya cakap ada cara xnak bagi orang amik gambar kita kat blog.. tapi saya xtahu macamana caranya..

bila dh tahu nanti baru saya on kan blog ni untuk public...
 
buat sementara ni perlu beri email kepada saya untuk dapat invitations baca blog saya...
 
ok.. to be continue.. bye2
 
Love,
Diaa Fariza

3 comments:

Miss N said...

can't wait fr the 2nd part!! ^____^

Anonymous said...

Nice....

ida jalal said...

ada student lelaki jugak ke kat ewha?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...