Pages

Tuesday, March 05, 2013

Hujan emas dinegeri org.. kite kutip emas dulu baru balik negeri sendiri ;p


Hari ni sangat sedih & kecewa sebab terpaksa skip kuliah.. nak nangis rasa T_T
1st time rasa sedih bila xdatang kuliah.. hohoho...
berbeza dengan masa kt U dulu.. ponteng kuliah tanpa rasa bersalah ;p

Memang hidup kat tempat orang kena kuat semangat..
berbeza bahasa, suhu, makan & cara memang susah nak terima pada permulaan..

contohnya:
saya cuma nak tahu kuliah saya pagi ni kat mana..
seharian saya tanya orang semalam tapi semua xdapat jawab :'(
pertuturan & pemahaman sangat berbeza..
saya cuba cari info dalam website tapi xboleh nak baca sebab tulisan sangat2 berbeza..
xde sepatah pun dalam bahasa inggeris.. memang rasa nk nangis...
mesti time nama saya dipanggil dalam kuliah tiada siapa yang jawab..
kat sini Professor panggil nama sorang-sorang untuk attendance...
jadi, xde peluang kawan nak tolong signkan attendance ;p
lagi satu, kalau kita ponteng 1x kita xde peluang untuk dapat A walaupun dalam exam kita jawab semua betul.. sangat strict...
(nasib baik pagi ni hanya kuliah bahasa korea.. cuma perlu LULUS.. xdapat A pun xpe ;p)

cerita pasal suhu pula.. sini sangat sejuk & kering...
kulit saya xdapat nak terima perubahan drastik ni.. dia jadi sangat2 kering & gatal..
takut sangat tengok kulit sendiri..dah macam kulit ular..
macam2 lotion & minyak saya cuba sapu supaya xkering..
tapi xberkesan..
kalau kat Malaysia saya sapu lotion sekali sehari jer.. tapi kat sini saya terpaksa sapu sekali sejam..
hanya tuhan jer yang tahu betapa gatalnya kulit tu..

Brand vaseline ni ok sikit berbanding dengan brand lain.. dia boleh tahan lama sikit lepas sapu..
kalau brand lain seperti mencurah air di daun keladi.. xberkesan langsung..:(

Makan pula... jangan dicerita.. setiap kali teringat lontong & nasi lemak.. air mata mula mengalir ;p
hahahahaha... (jangan nangis mak..saya buat lawak jer)
Seriously.. kt sini makan xboleh cerewet..
dulu kat Malaysia lain.. makan satu suap.. xsedap terus buang..
(menyesal sangat bila fikir balik.. sebab sangat2 la susah nak dapat makanan yang kena dengan tekak kita..)
hari2 ini adalah makan ruji saya..
 
nasi segera!.. cuma perlu masukkan dalam microwave selama 3minit dan terus sedia untuk dimakan..
rasanya macam pulut.. kawan saya dari India dan Thai xboleh makan.. diorang xsuka.. tapi saya ok jer.. mungkin sebab saya penggemar pulut jadi saya tiada masalah makan sticky rice ni!
(lagipun petua orang dulu: nak kulit cantik makan pulut ganti nasi)
 
tapi kena ingat makan pulut selalu boleh gemuk!
jadi kat sini kita kena rajin cikit exercise..
and nasib baik kat hostel saya ada gym.. lepas bedal nasi kite leh bersenam sikit..


Oooo... lupa nak beritahu.. saya bukannya makan nasi segera di atas semata2..
(mahu nangis mak & makcik2 ku kalau tahu aku makan nasi itu jer ;p)
hari-hari saya ada juga makan shrimp burger.. squid burger.. vege pizza..
semua ni boleh beli kat Lotteria & pizza hut..
(Lotteria tu dia macam Mc Donald tapi ada jual burger seafood)
and weekend boleh ke Itaewon untuk makan kebab & lain2 makanan HALAL..
tapi makan kat sini mahal.. harga berbeza 3x ganda dari Malaysia... kalu 3x sehari saya bedal Lotteria & Pizza Hut.. cukup setahun husband & kaum keluarga terpaksa jual kereta, rumah & tanah untuk sara hidup ku di sini ;p So, jangan boros2 ingatlah orang yang tersayang ^.^
 
Okeylah.. saya ada kuliah & beberapa urusan yang perlu disettlekan..
Demi mendapatkan segulung Ijazah.. Insyallah saya kena kuat semangat & tabah ditempat orang..
Setiap kali fikir pengorbanan orang-orang tersayang (especially Mr X & ma) saya akan berusaha bersungguh2 dan xkan mensia-siakan pengorbanan mereka.. :')
Insyallah.. doakan yang terbaik ok!!

 
Salam rindu...
 
 
Love,
Diaa Fariza

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...