Pages

Friday, February 22, 2013

Laporan buat Mr X, keluarga & sahabat2..

Assalamualaikum...

Semalam aku tidur awal.. jam 10malam gitu.. Ya ampun.. bantalnya keras bangat... bangun-bangun.. kepala ku bisa sakit sekali.. terus aku bilang dalam hati.. hari ini juga aku mau cari bantal lain...
Yaa... kenapa aku berbicara dalam bahasa Indonesia??? hahaha... aku baru pulang dari shopping sakan bersama teman ku dari Indonesia.. terus bicara ku jadi sebegini ;p

okeylah.. gurau saja.. boleh lagi cakap melayu...

hari ni saya bangun tidur agak awal.. bangun-bangun terus ke beranda bilik... nak tengok cuaca pagi ni macamana sebab saya perlu keluar awal untuk hadir ke dewan meraikan majlis menyambut kedatangan siswazah-siswazah baru 2013 ;)

buka jer tingkap beranda.. terkejut tengok salji!!



pehhh... macamanala saya nk merentasi salji-salji ini untuk ke dewan.. serius..lama juga saya fikir.. sebab risau nanti jatuh sakit... tapi...
rupa-rupanya ni perkara biasa bagi orang korea.. diorang boleh jer jalan kaki p kuliah macam biasa... orang mongolia lagi la.. bagi diorang suhu ni ok lagi sebab suhu kt negara diorang -25'C.. errkk..
patutla mereka boleh pakai legging dengan short pant jer..


Perhimpunan meraikan kedatangan mahasiswa baru sangatla sempoi...xde ucapan panjang lebar yang boleh buat kita menguap sepanjang perhimpuan.. diorang siap selitkan hiburan-hiburan supaya kita xngantuk..
profesor-profesor siap joget gangnam style lagi..
memang sempoi habis..

pelajar-pelajar apa lagi..bersorak macam nak pecah dewan...





ni pula x-students...

Diorang pun spoting habis.. siap menari lagi..
Walaupun xfaham sepatah pun ucapan yang disampaikan.. tapi saya tak tidur dalam dewan.. sebab gelak tengok gelagat diorang ;]

Habis ceremony ni.. kitorang ada party pizza.. memang saya bantai makan habis-habisan.. lapar yang amat seharian xmakan.. sebab semalam saya xjumpa kafeteria.. saya cuma makan serunding, maggie and air suam jer!!

dalam party tu saya jumpa Ayu! yaa happy sangat jumpa dia.. Ayu dari Indonesia.. dialah yang banyak tolong saya buat persediaan ke Korea. Saya kenal dia melalui google search jer! Jumpa blog dia..and dari situ kami kenal..Walaupun xpernah jumpa sebelum ini.. tapi dia sangat2 baik & ikhlas menolong saya.. serius saya rasa bersyukur kenal dia!

tu dia Ayu.. orangnya sangat manis...



Abaikan pakaianku seperti mahu pergi jogging... hahaha... baju sangat limited masa bawa ke sini.. jadi saya main sarung mana yang ada jer..
Thanks Ayu hanya Tuhan saja dapat membalas jasa baik anda.. minggu depan Ayu dah konvo & balik Indonesia.. :') lepas ni saya tak tahu nak cakap melayu dengan siapa.. tapi tadi saya ada buat lawak... saya ada kenalan dari India juga.. saya p cakap melayu dengan dia..
sengal..;">
malu setempek.. sebab biasa cakap melayu dengan orang India kat Malaysia... hahahaha..

Malam ni saya dapat makan nasi.. nasi segera... cuma masuk dalam microwave.. setkan 3minit terus boleh makan begitu saja!
sangat sedap.. rasa macam pulut! yang rendang daging & serunding tu..not included.. tu bawa sendiri dari rumah.. jadi..siapa2 yang nak datang Korea xperlu risau sangat pasal makan.. janji ada bawa serunding dari rumah..dah boleh hidup kat sini ;)

Akhir sekali saya nak beritahu.. saya dah tukar skin care..;p saya try brand innisfree...
dengan harapan lepas ni boleh jadi cantik & putih macam Girls Generation...;p

Okeylah.. sampai di sini saja laporan dari Korea.. khas buat tatapan Mr X.. :')

Salam...

Love,
-Diaa Fariza-

3 comments:

eezarm said...

Nti tolong hantar sket salji ke sini ye...banyak sgt tu...
All d best in ur study...do ur best!

Diaa Fariza said...

bagi alamat.. nanti kite poskan..blh buka cawangan air batu campur

rahayu oktaviani said...

Terima kasih Fariza untuk serundeng ikannya, saya bawa untuk oleh oleh keluarga di Indonesia. kkkk. Senang bisa membantu, saya konvo hari senin, kalau ada waktu, bolehlah datang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...