Pages

Wednesday, August 10, 2011

tampil menawan dalam masa 15minit ;p

haiii!!!!

dah berkurun x update blog

hahaha... saya busy kalah rosmah ;p

ok.. saya cuti hari ni..

bosan dan tak keruan dalam rumah

nak makan xboleh

jadi, saya buat aktiviti yang dah lama saya tinggalkan

hahaha...

apa lagi...

main makeup2 lepas tu upload gambar ;p


sebenarnya semalam saya baru beli BB cream garnier

yang terbaru tu...muka lisa surihani sebagai duta

hari ni saya try la..

serius best!

dahla murah!

harga dia RM19.90 tapi kalau ada card watsons

boleh dapat diskaun..

tinggal RM17.80 :):):)


oklah..

kat bawah ni saya nak share sikit apa yang saya pakai sebelum pergi kerja

saya makeup simple jer

sebab muka saya tak sesuai heavy makeup

saya hanya perlukan 15minit sahaja untuk bersolek ;]


ok..mula-mula muka tanpa sebarang makeup



yeah..muka macam cina bukit.. ;[

takpe..confident!

lepas tu kita try BB cream garnier!



celetkan seperti dibawah




lepas tu ratakan

dan hasilnya akan jadi seperti ini



WoW! nampak lebih rata, halus dan putih

i like!

lepas tu pakai compact powder

saya suka maybelline

tryla..saya jamin takkan kecewa

sebelum:



selepas:



putih melepak! hahaha

kemudian blusher pula

saya pilih IN2IT



TADAAA...



berserikan!

kemudian eye liner..

IN2IT juga.. sebab murah!



bukti..saya tak pakai eye liner lagi


jeng..jeng..


nampak besarkan mata.. macam pakai contact lens

saya tak suka pakai contact lens

sebab bila pakai contact lens

saya akan ambil masa selama sejam setengah untuk bersiap..

sebab contact lens tu akan selalu terkeluar

tak tahulah apa yang tak kena dengan mata saya

(-.-)

.......

....

..

okeylah, last sekali lips balm



ni nyawa saya..

bibir saya sangat sensitif ;[

lipstick tak boleh pakai..

jadi, saya hanya pakai lips balm saja

merah u!!




last sekali rambut

saya baru gunting rambut minggu lepas

belakang pendek depan panjang

macamni la rupa dia



lapisan atas rambut belakang saya minta dia pendekkan

supaya nampak ada volume & kurang sikit rambut saya gugur

lepas tu, saya akan gulung rambut depan saya dengan jari..

simple jer..

dan inilah hasilnya!



alamak.. color baju menghalang rambut saya

jup saya tukar baju color cerah

................

............

.......

SIAP!




solekan tipis dari saya!

ohh! mascara??

saya tak pakai ;]

kalau ada hari saya buang tabiat jer saya pakai mascara

leceh.. nak ambil wuduk nanti..

oklah.. orang kata "less is more"

simple sudah..

bYe..ByE...


6 comments:

Anonymous said...

salam awak,saya betol2 syok ng awak,,,,leh tak awak consider sy lam idup awak..tak perlu makeup2 pun.sy terima awak... :-)

Zul Helmi said...

hahahha..yah, zul lapar, nk berbuka puasa maghrib kang..kenapa la yah menghilangkan selera makan zul??kenapa??!!huhu...haha..sape kat atas tu?haha..en di atas jgn tertiu dgn wan fariza ni..dia xreti masak, pastu kuat membebel..hahaha

Diaa Fariza said...

anonyms: errkkk....jgn syok kt saya.. saya bini org.. jadi fans sudah ;)

zul: thanx memahami.. tambah sikit lagi.. kuat menangis, menghabiskan duit..& makan ;p

Anonymous said...

kak cantiknye. tapi kalau tutup aurat lagi cantik. dah kahwin kan? xkesian ke dosa akak suami tersayang yang tanggung.

semoga dirahmati Allah.

NUR FARIZA UMAIRA said...

betul3x.. mmg dh lame akak x update blog ni..
xpe, saya sedia menunggu.. huhu ^-^
thanks utk tips solekan di atas..
lps ni saya nk try pulak.. haha

Diaa Fariza said...

adik anonymous: insyallah akak akn slow2 berubah.. doakan :)
fariza: hihi...okey,pasni akak akn lbh rajin update.. kesian tungu lame yer ;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...