Pages

Monday, February 07, 2011

sebelum & selepas...

petang ni...merupakan petang paling malas nak update blog...

tapi terpaksa taip juga sebab ada orang kutuk saya "hangat-hangat tahi ayam"...

untuk buktikan pada dia...saya gagahkan diri juga manaip walaupun tak sihat...

saya takde mood nak bercerita...jadi saya merapu jer...kalau takda kerja bolehla baca...

baru-baru ni saya baru berkahwin...hihihi...bunyi macam tak serius tapi saya serius...

banyak perbezaan life sebelum & selepas kahwin...

sebagai contoh...

sebelum kahwin...

saya selalu ditahan JPX sebab tinted kereta saya gelap...

JPX: cik...minta berhenti tepi...

SAYA: (aarrgghhh....kena tahan lagi!)

JPX: minta lesen cik?

SAYA: (ni mesti nak tengok nama & umur!)

JPX: oo...orang melaka...dah kahwin cik?

SAYA: belum..

JPX: melaka kt mana?

SAYA: mmm..(malas nak layan)

JPX: cik,kenapa cermin kereta gelap?

SAYA: saya tak tahan panas...

JPX: hihihi...tapi JPJ tak lepas ni cik?

SAYA: oyeke...(buat muka kesian)

JPX: gelap ni cik...ni tinted cermin sliding door ke?

SAYA: mmmm...tak, tinted cermin van ambulans ;p

JPX: hahaha...kena saman ni cik? takpun cik tanggalkan skg...

SAYA: alaa...

JPX: xpela cik....saya lepaskan cik...ada no tel tak?

SAYA: saya tak pakai hp...

JPX: bla...bla...bla..

SAYA: bla..bla..bla...

akhirnya no tel ku selamat...& aku pun selamat...


selepas kahwin...
JPX: cik...minta berhenti tepi...

SAYA: (10x ada roadblock 8x aku kena tahan...adakah rupa aku muka penjenayah!)

JPX: minta lesen?

SAYA: (mati aku...lesen dh mati)

JPX: oo...melaka kt mana ni??

SAYA: melaka tgh...

JPX: oyeke...kat sini tinggal kt mana?

SAYA: mmm....(senyum je)

JPX: cik dah kahwin?

SAYA: dah!

JPX: tinggal dgn husband ke?

SAYA: aah..

JPX: yeke dah kahwin??

SAYA: inai pun ada lagi...(sambil tunjuk tangan)

JPX: oo...baru kahwin ke?

SAYA: aah..

JPX: puan...lesen dah mati ni?

SAYA: yeke..saya xperasan...

JPX: kena saman ni...sila ke pondok...ambil saman...

SAYA: redha di saman....(-.-)

mmmm.....sebelum kahwin 10x kena tahan JPX dengan pelbagai kesalahan yang saya buat tapi tak pernah kena saman...

selepas kahwin...baru 1x kena tahan JPX...saya sudah kena saman...

kesimpulan...kalau dah kahwin...jangan beritahu JPX...

ngeh...ngeh...ngeh...

4 comments:

Syahriah said...

owh camtu ek... ha lenkali jgn bgtau da kawin k. ;p

Zul Helmi said...

kami nk tau perubahan yg lain...

Diaa Fariza said...

syahriah: mak aku yg nasihatkan mcmtu ;]
zul: yg lain tak berubah....hari2 tetap kena mkn sorang...arrrgghhh!!

nasr said...

Ingat lima perkara sebelum lima perkara
Sihat sebelum sakit
Muda sebelum tua
Kaya sebelum miskin
Lapang sebelum sempit
Hidup sebelum mati :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...